ÁÉKBV-k - 1985 - 2004

Az egységes piac a befektetési alapok

Amennyiben az eredeti foglalkozó kollektív befektetési vállalkozásokra az átruházható értékpapírokkal (UCITS) szóló irányelv elfogadása 1985 decemberében, Jacques Delors "ötlete" egységes piac "Alig alakult ki és az" Egységes Európai Okmány "a már jól ismert" 1992-es célok "még nem volt elfogadható. Ez az oka annak, mai szemmel, hogy az irányelv meglehetosen szerény célja, hogy közelítse a versenyfeltételeket, valamint hatékonyabb és egységesebb a befekteto
o Átfogó információkat a befektetok számára;

o hatékony felügyeletét az alap és kezeloje;

o Jelentosebb diverzifikáció tételére és likvid eszközök

o szétválasztása az irányítási és szegregáció az eszközök

Ezeket az elveket tette ÁÉKBV ahogy mi ismerjük oket, hogy a hatékony megtakarítási eszköz párosul magas szinten a befektetok védelmét. Az új irányelv hagyta érintetlenül ezeket az elveket, sot még azt is, hogy erosítsék oket. Míg a szélesebb köru befektetési lehetoségek, például a szélesebb köru alkalmazása révén a származék, az új irányelv megerosített kockázat-megosztási szabályokat és javítani a befektetok védelme bevezetésével egy egyszerusített tájékoztatót. Ugyanakkor lehetové teszi az új tevékenységeket, mint például mérlegelési vagyonkezelés, szabályozása az alapkezelo társaságnak is megerosítették, mint például a toke révén eloírásoknak és szabályoknak küldöttség. Mindezek ellenére, tíz hónappal a végleges alkalmazás idopontját az irányelv még nem igazán muködik. A számos átmeneti kérdés csak most megoldott az Európai Bizottsága (CESR) (a szellemesség a nemrégiben lezárt nyilvános konzultáció a CESR), a Két bizottsági ajánlás alkalmazásáról szóló származékok és egyes elemeirol szóló, az egyszerusített tájékoztató volna még végre kell hajtani sok országban. Is számos probléma meghatározása, különös tekintettel a támogatható beruházási eszközöket az ÁÉKBV, csak most kezdik figyelembe kell venni a CESR, és nyilvános konzultációt, valamint a nyilvános meghallgatást terveznek április-májusi 2005.

A végso "Level 2" rendelet biztosan nem az asztalra, mielott késo 2005. Más kérdések kötik, hogy jöjjön ki, ha az új irányelv nem igazán muködik. Még akkor is, ha ez megtörténik, a kiskereskedelmi piacon a befektetési alapok nem sikerült elérni. Ez kitunik a legutóbbi jelentésében a Bizottság szakértoi csoport a vagyonkezelés. CESR munkaprogramja befektetéskezeléssel már von le bizonyos következtetéseket. Míg más piacokon, mint például a biztosítási és banki szolgáltatások, úgy tunik, hogy a további fejlesztés alatt álló, a Bizottság és a CESR both egyetért abban, hogy a jövobeni szabályozás megvalósításához szükséges végso célja egy egységes piac a befektetési alapok. Mi ez a jogszabály nézhet lesz a legfontosabb vita pont közötti törvényhozók, szabályozók és az ipar az elkövetkezo években. A legfobb akadálya az egységes piacon a befektetési alapok már többé-kevésbé feltárt

o A határokon átnyúló bejegyzése passported alapok még mindig túl bonyolultak, idoigényes és drága;

o alapok összevonása vagy közös alap eszközeinek határokon átnyúló szinte lehetetlen, mert a szabályozási és adózási akadályokat;

o Az útlevél esetében az alapkezelo társaság nem az, ami kell: irányító alapok határokon átnyúló lehetetlen;

o A jelentos számú alapok (például ingatlan alapok) nem terjed ki az irányelv

° Mivel az irányelv nem a stílust Lámfalussy-irányelv bármilyen módosítását és / vagy korszerusítéséhez szükséges új irányelv, amelyet mindannyian tudjuk, hogy nehézkes és nagyon idoigényes.

Verseny kihívásai

A másik probléma az, hogy a jelenlegi irányelv elsosorban az úgynevezett "termék irányelv" - ellentétben a modernebb befektetési szolgáltatásokról szóló irányelv / A pénzügyi eszközök piacairól irányelvben (ISD / MiFID) és az egyéb pénzügyi szolgáltatások irányelvet. ÁÉKBV egyre inkább versengo új termékek, mint például a strukturált kötvényeket, amelyek bár kevésbé a szabályozott és kevésbé átlátható Ennek ellenére, az ügyben a lakossági befektetok, nehéz megkülönböztetni az erosen szabályozott befektetési alapok. Lakossági befektetok egyre inkább törekszik az e abszolút vissza termékeket. Amennyiben ez nem lehetséges, számukra hasonló termékekkel az ÁÉKBV-irányelv miatt megszorító értelmezése engedélyezett beruházások - például Mik az átruházható értékpapírokkal? Mi a helyzet a beruházás strukturált kötvényeket, illetve a tozsdén jegyzett lezárt végu alapok? - Oket, sot, kell a vesztesek.

Lesznek hajtott termékek felé, amelyek olcsóbb tunhet, de valójában nyújtanak alacsonyabb szintu a befektetok védelmét. A vita arról, hogyan kiegyensúlyozott szabályozást ÁÉKBV e tekintetben az egyik legfontosabb kérdés a szabályozási menetrend az elkövetkezo hónapokban. Azonban egy valóban meggyozo és következetes megoldást valószínuleg nem érheto el a jelenlegi irányelv csupán a "köztük" az új termékeket. Alakja a jelenlegi irányelv kell gondolni. Senki sem ma azt állítják, hogy a befektetok védelme is elérheto más eszközökkel, például egy bizonyos szintu értékesítési szabályozás szerint jelenleg megvalósított 2. szint szabályozása a MiFID. Ezek mind pontokra, amelyeket a Bizottságnak figyelembe kell vennie kidolgozása során zöld könyv az ÁÉKBV, a válasz a felülvizsgálati záradékot tartalmaz az ÁÉKBV-irányelv tervezett, 2005 közepére.

No comments:

Post a Comment